Què necessitem saber per començar? (I)

Primer de tot si us voleu iniciar amb l’Scratch caldrà que us descarregueu la darrera versió (actualment 1.3) des de la Pàgina web del MIT. Un cop la tingueu instal·lada podeu obrir el programa i us sortirà una finestra com la següent:

Us faré un petit recorregut per les àrees del programa, aquestes són:

  1. Àrea d’objectes, animacions/actors (Sprites en anglès) o escenaris (Stage).

  2. Àrea de disseny i execució.

  3. Àrea de programes, vestits i sons. Tots comparteixen la mateixa àrea

  4. Magatzem de blocs d’instruccions, tenim de 8 tipus diferents:

    1. Moviment, aquí esta tot el relacionat amb el moviments dels objectes.

    2. Aspecte, aquí ens trobem amb blocs que modifiquen l’aspecte dels objectes.

    3. Sons, també podem fer parlar als objectes o tocar sons pregravats.

    4. Llapis, podem escollir mida, color i fer que l’objecte pinti qualsevol cosa.

    5. Control, aquests blocs gestionen el que han de fer els objectes i quan.

    6. Sensors, podem saber si l’usuari fa servir el ratolí o si un objecte xoca amb alguna cosa.

    7. Nombres, per fer comparacions o generar nombres a l’atzar.

    8. Variables, aquí podem emmagatzemar informació dins variables o llistes de valors.

  1. Barra de menús i eines, amb aquests petits botons podem fer les accions habituals de qualsevol programa, com Crear un nou programa, Obrir un ja creat, Desa l’actual programa, etc…

Autor: Eugeni Catalán

Desprès de descobrir l'Scratch m'he fet un fan d'aquest llenguatge de programació per a nens i no tant nens des de'l qual es poden crear animacions, jocs, històries interactives, música i fins i tot art.