Què necessitem…? (III) Àrea de disseny i execució

En aquesta àrea és on es visualitzen els escenaris i els objectes o actors que es troben en cada moment actuant segons les indicacions dels seus respectius programes.

Tenim una petita barra d’eines que ens permet seleccionar, duplicar, esborrar, fer més gran o petit qualsevol dels objectes mostrats, només haurem d’escollir l’eina desitjada i fer clic a sobre de l’objecte.

Aquest àrea ens mostre els objectes en temps de disseny, es a dir, mentre estem creant el projecte d’Scratch, per orientar-nos en el disseny, en tot moment tenim la referencia x,y del ratolí a la finestra i així podem orientar els nostres programes per que facin el que nosaltres vulguem. L’àrea també serveix per mostrar-nos l’execució dels diferents programes que s’hagin pogut crear un cop es fa clic a sobre de la bandera verda, que indica als programes que poden iniciar la seva execució.

L’execució dels programes es pot aturar en qualsevol moment fent clic a sobre del botó vermell d’Stop.

Per visualitzar millor el que s’esta produint, tenim la possibilitat de veure-ho a pantalla completa fent clic al botó de la part inferior esquerra.

Avatar

Autor: Eugeni Catalán

Desprès de descobrir l'Scratch m'he fet un fan d'aquest llenguatge de programació per a nens i no tant nens des de'l qual es poden crear animacions, jocs, històries interactives, música i fins i tot art.

Una resposta a «Què necessitem…? (III) Àrea de disseny i execució»

Els comentaris estan tancats.