Què necessitem…? (II) Àrea d’objectes

Aquest àrea podríem dir que és una de les més importants, doncs es tracta de l’àrea dels actors i escenaris que s’encarregaren de fer dins l’àrea d’execució allò que s’hagi programat per cadascú d’ells a l’àrea de programes.

D’objectes o actors en tenim un munt, classificats per tipus, que ja ens venen disponibles al instal·lar el programa Scratch.

Per agafar un objecte guardat, ja sigui nostre o dels que venen per defecte, haurem de fer clic en el botó amb la icona de la carpeta oberta i escollir llavors dins les carpetes del nostre ordinador el lloc on el tenim guardat.

Si per altra banda volem fer servir un objecte al atzar, farem clic al botó amb la icona de la caixa sorpresa “?” que automàticament ens obrirà un objecte dels que venen per defecte.

Si el que volem es ser més creatius, podem dibuixar el nostre propi objecte fent clic a sobre del botó en forma de pinzell, el que ens obrirà una finestra d’edició molt semblant al Paint de Windows per tal de que dibuixem el que més ens agradi, ja sigui un objecte de tipus actor o animació o un de tipus escenari.

En qualsevol dels casos, tindrem en aquest àrea un objecte que podrem seleccionar per tal de referir-nos a ell al moment de crear o canviar els seus programes, vestits o sons assignats.

Avatar

Autor: Eugeni Catalán

Desprès de descobrir l'Scratch m'he fet un fan d'aquest llenguatge de programació per a nens i no tant nens des de'l qual es poden crear animacions, jocs, històries interactives, música i fins i tot art.

Una resposta a «Què necessitem…? (II) Àrea d’objectes»

Els comentaris estan tancats.