Programar? La solució…

Així doncs anem a començar amb la resolució del problema, primer de forma verbalitzada i després fent servir un diagrama de flux per mostrar el nostre algorisme de resolució que serà fàcilment traduïble a blocs d’instruccions d’Scratch.

  1. Cal saber si va a peu, cotxe privat o vol fer servir els transports públics.
  2. Si va caminant:
    1. li indicarem que camini direcció muntanya (dalt) i giri a mà esquerra al carrer Ronda de Sant Pere.
    2. que continuï caminant durant 6 travessies per trobar el Passeig de Gràcia on veurà a mà esquerra l’edifici de El Corte Ingles (donar punts de referència sempre ajuda).
    3. llavors que giri a mà dreta pel Passeig de Gràcia i camini durant 8 travessies.
  3. Si va en cotxe:
    1. li indicarem que avanci pel Passeig de Sant Joan en direcció muntanya (dalt) durant 3 travessies.
    2. un cop arribi a la Plaça de Tetuan giri a mà esquerra per la Gran Via de les Corts Catalanes i avanci durant 6 travessies.
    3. en arribar al carrer Passeig de Gràcia que giri a mà dreta i agafi el lateral avançant durant 6 travessies fins trobar a mà dreta la Casa Milà.
  4. Si va en transport públic:
    1. Si vol anar en transport de superfície:
      1. li indicarem que camini direcció muntanya (dalt) i giri a mà esquerra al carrer Ronda de Sant Pere fins la parada de l’autobús 39.
      2. que agafi l’autobús nro. 39 fins a la parada 841-Roger de Llúria – Mallorca on ha de baixar i caminar en direcció muntanya (dalt) durant 2 travessies.
      3. girar a mà esquerra i continuar caminant pel carrer Provença durant 2 travessies per arribar a destí.
    2. Si vol anar en transport subterrani:
      1. li indicarem que agafi la línia C3 de Renfe a Arc de Triomf fins a Plaça de Catalunya.
      2. llavors que agafi la línia L3 (Verda) direcció a Zona Universitària fins arribar a la parada de Diagonal.
      3. surti al carrer i baixi pel Passeig de Gràcia durant 2 travessies fins trobar el carrer Provença i la Casa Milà.
En la següent imatge podem observar la solució realitzada amb un Diagrama de Flux.

Diagrama de Flux

I finalment la solució realitzada en Scratch.

Solució en Scratch

Seguidament es pot veure el resultat del projecte en Scratch.

Visita aquest projecte a la pàgina d’ScratchCatalà al MIT

Evidentment aquesta solució es pot depurar i millorar per tal de que l’experiéncia de l’usuari sigui més satisfactoria i intervingui en el desenvolupament del joc. Us ho deixo a vosaltres si us sembla. 😉

Avatar

Autor: Eugeni Catalán

Desprès de descobrir l'Scratch m'he fet un fan d'aquest llenguatge de programació per a nens i no tant nens des de'l qual es poden crear animacions, jocs, històries interactives, música i fins i tot art.