1. Conceptes de programació – 1.1 Instrucció

1. Conceptes de programació

1.1. Instrucció

Una instrucció es una ordre que processarà l’ordinador per tal de realitzar una acció. En Scratch, les instruccions són els blocs de colors que podem escollir del magatzem i que estan ordenats per categories.

La següent instrucció esta composada de 2 blocs, de color verd tenim l’encarregat de realitzar la suma entre dos valors ja siguin constants, com és el cas, o variables. I en blau, el bloc que fa que es produeixi un moviment, en aquest cas de 5 passos.


Com es pot veure a l’exemple, una instrucció pot estar composada de varis blocs. Els blocs que tenen forma de peça encaixable no poden formar part de cap altre bloc, en canvi els blocs arrodonits com els de la categoria d’Operadors i d’altres que es troben repartits per les diverses categories, necessàriament van dins els espais en blanc de qualsevol altre bloc i així és com els trobarem , aquests blocs sempre tornen un valor que varia segons l’entorn, és el que s’anomena variable, que explicaré més endavant.
Per ultim, els que tenen forma d’hexàgon nomes es poden col·locar dins els blocs que tenen un receptacle d’aquesta forma .

Autor: Eugeni Catalán

Desprès de descobrir l'Scratch m'he fet un fan d'aquest llenguatge de programació per a nens i no tant nens des de'l qual es poden crear animacions, jocs, històries interactives, música i fins i tot art.

Una resposta a «1. Conceptes de programació – 1.1 Instrucció»

  1. Que be, a veure si per fi comprenc alguna cosa mes sobre la programacio i de pas m’ajuda a fer alguns jocs amb els meus fills.
    Molt bona idea!
    Gracies

Els comentaris estan tancats.