Escoles d’estiu Scratch

Arriba la fi de curs i, com és costum, també l’inici de les escoles d’estiu per a docents. En aquesta publicació presentaré un seguit de formacions per a mestres, professors i tot tipus d’educadors relacionades amb la programació i la robòtica educativa, tant nivell inicial com avançat. Si he oblidat alguna, agrairé que m’ho feu saber!

Formació presencial

Scratch: programem per aprendre!

L’ICE de la UB aposta per Scratch en l’oferta de l’escola d’estiu. Un curs que, entre altres objectius, pretén que els participants coneguin els diferents corrents pedagògics relacionats amb la programació d’ordinadors i la robòtica educativa i creïn petits jocs i animacions amb Scratch.

Formador: Frank Sabaté
Horari: Del 3 al 7 de juliol, entre les 9:00 i les 13:30 en funció del dia
Lloc: Universitat de Barcelona. Campus de Mundet (Barcelona)
Etapa: Educació Primària
Durada: 20 hores. Accés a més informació

Programació i robòtica educativa en el treball basat en projectes

L’associació de Mestres Rosa Sensat celebra la 52a Escola d’Estiu amb una àmplia oferta de cursos. En l’àmbit de competència digital trobem aquest curs d’iniciació al món de la programació i la robòtica educativa fent servir com a base l’entorn de programació de Scratch i usant diferents ginys i robots.

Formador: Frank Sabaté
Horari: Del 4 al 7 de juliol, de 15 a 18.30h
Lloc: Institut Infanta Isabel d’Aragó (Barcelona)
Etapa: Educació Primària i Secundària
Durada: 15 hores. Accés a més informació

Aproximació del Món Maker a l’escola

L’altre curs que ofereix Rosa Sensat relacionat amb aquesta temàtica és un d’iniciació al món maker (o, com proposa el Termcat, faedor). En aquest curs es proposa fer una sèrie de tallers pràctics oferint eines i les seves reflexions pedagògiques per a les etapes de primària i secundària, per tal que mestres i professors s’animin a posar en pràctica aquesta filosofia.

Formador: Pedro Antonio Fábrega i altres membres de la comunitat Vailets Hacklab
Horari: 10 i 11 de juliol, de 9.30 a 13.30h i de 15 a 17.30h
Lloc: Institut Infanta Isabel d’Aragó (Barcelona)
Etapa: Educació Primària i Secundària
Durada: 15 hores. Accés a més informació

Val a dir que Rosa Sensat ofereix la possibilitat de cursar tots dos en un sol itinerari de 30 hores, corresponent al que es mostra com a Àmbit competència digital – II d’aquesta pàgina.

Formació en línia

Scratch: iniciació a la programació educativa

L’Associació de mestres iEARN-Pangea ofereix un curs d’iniciació a la programació educativa i, en particular, a Scratch. La metodologia de treball és virtual i es porta a terme al Moodle d’iEARN-Pangea, on cada alumne disposa d’una guia didàctica amb la temporització de les diferents activitats o “reptes”, les instruccions i els fòrums de debat.

Formador: Joan Calvo
Horari: Del 3 al 14 de juliol
Modalitat: Telemàtica
Destinataris: Mestres i professors/es i d’educació d’adults
Durada: 30 hores. Accés a més informació

Scratch a l’aula. Projectes interactius per aprendre a aprendre

L’Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa ofereix una nova edició del curs d’iniciació a Scratch, que pretén treballar amb projectes per portar-los a l’aula.

Formadors: Ramon Cemeli i Josep Cases
Horari: De l’1 al 15 de juliol
Modalitat: Telemàtica
Durada: 30 hores. Accés a més informació

Scratch 2.0! Pensament creatiu a l’aula

L’Associació Espiral, Educació i Tecnologia ofereix la tercera edició del curs d’iniciació a Scratch. El curs es desenvoluparà en l’espai virtual (Moodle) d’Espiral. Cada mòdul disposarà d’un espai de debat per resoldre els dubtes específics de cada tema.

Formador: Pau Nin
Horari: De l’1 al 15 de juliol
Modalitat: Telemàtica
Destinataris: Mestres de Cicle Mitjà i Superior de Primària. Professors de Primer Cicle d’ESO
Durada: 30 hores. Accés a més informació

STEAM a l’aula: Disseny i creació 3D amb Beetle Blocks

L’Associació Espiral, Educació i Tecnologia ofereix per primera vegada un curs de disseny i creació 3D amb Beetle Blocks, recurs del que vam parlar en aquest blog. Aquesta formació vol ajudar a descobrir les potencialitats de la tecnologia d’impressió 3D en la creació de prototips vinculats a projectes escolars en un ampli espectre de matèries del currículum: Tecnologia, Educació Visual i Plàstica, Matemàtiques, Ciències.

Formadors: Xavier Rosell i Artur Tallada
Horari: De l’1 al 15 de juliol
Modalitat: Telemàtica
Destinataris: Mestres d’educació primària i professorat d’educació secundària
Durada: 30 hores. Accés a més informació

Aprenem a programar Android amb Appinventor!

L’Associació Espiral, Educació i Tecnologia ofereix la segona edició d’aquest curs d’iniciació a la programació en dispositius mòbils. Per una banda, els participants aprendran a programar un dispositiu mòbil Android i per altra coneixeran els conceptes bàsics de programació necessaris per poder desenvolupar aplicacions de manera efectiva.

Formador: Josep Ramon Planas
Horari: De l’1 al 15 de juliol
Modalitat: Telemàtica
Destinataris: Mestres d’educació primària i professorat d’educació secundària
Durada: 30 hores. Accés a més informació